Μήλος Εξπρές

Ένα αξέχαστο κομμάτι της σύγχρονης ιστορίας της Μήλου

Είναι γεγονός ότι η ακτοπλοική σύνδεση των νησιών του Αιγαίου είναι πολύ σημαντική για την ανάπτυξη των νησιών αλλά και για την καθημερινή ζωή των κατοίκων ειδικά τους χειμερινούς μήνες. Στην σύγχρονη ιστορία της Μήλου κανένα πλοίο δεν αγαπήθηκε τόσο όσο το Μήλος Express. Μπορεί να έφταιγε το όνομα που τιμούσε το νησί ή  το πλήρωμα που τόσο συνδέθηκε με όλους τους νησιώτες των δυτικών Κυκλάδων, το γεγονός είναι ότι το Μήλος Εξπρές ή Βάπορας για μερικούς, θα μείνει για πάντα αξέχαστο στις καρδίες όσων ταξίδεψαν μαζί του.

Μήλος Εξπρές

Το Μήλος εξπρές που το αρχικό του όνομα ήταν M/S Vortingern ναυπηγήθηκε το 1969 στα αγγλικά ναυπηγεία 'Swan Hunter Shipbuilding Ltd  ως πλοίο μεταφοράς τρένων και είναι το τελευταίο τέτοιου τύπου πλοίο που κατασκευάστηκε στην αγγλία. Πολλοί που ταξίδεψαν μαζί του στις κυκλάδες θα θυμούνται ακόμη τις ράγες στο γκαράζ του.

Το πλοίο το 1988 αγοράστηκε από την ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία Lindos Lines των Σταθάκη και Μανούσου (σε αυτούς αναφέρονται τα τεράστια αρχικά SM στο φουγάρο του πλοίου), μετασκευάστηκε και μετονομάστηκε στο οχηματαγωγό Milos Express και δρομολογήθηκε στις δυτικές Κυκλάδες. Το πλοίο χρειαζόταν για την διαδρομή Πειραιάς- Μήλος μόνο 6 - 6-30 ώρες, απίστευτος χρόνος για τα μέχρι τότε δεδομένα της ακτοπλοίας στο Αιγαίo.

To πλοίο το 2000 αγοράστηκε από την Minoan Lines μετονομάστηκε σε Express Milos και παρέμεινε στην ίδια γραμμή μέχρι το 2003 που το αγόρασε η εταιρεία ΣΑΟΣ που το δρομολόγησε σε διάφορες άγονες γραμμές και περνούσε κάποιες φορές κι από την Μήλο, ως Nisos Limnos πια.

Το Μήλος Express εξυπηρέτησε με τον καλύτερο τρόπο για 15 ολόκληρα χρόνια την Μήλο και τα υπόλοιπα νησιά και το 2004 λόγω του νόμου που απαγόρευε την κυκλοφορία πλοίων με ηλικία πάνω από 35 χρόνια, πουλήθηκε για παλιοσίδερα σε ένα διαλυτήριο πλοίων στην Ινδία.

ΜΗΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣ